Snuva = sängen + film

Idag är jag hemma från skolan och har nu blivit totalt ner slagen av förkylningen som går.

Den kommer då man absolut inte vill ha den.. Den kan få börja komma då man vill vara sjuk istället, men det gör den ju inte!.

 

Har legat i sängen sedan jag vaknade och bara jag reser mig upp snurrar hela världen runt.

'det blir alltså en fortsatt säng-liggar-dag för mig. Och mami kom nyss hem med en tidning, klemmentiner och Kan Jang, så nu skall förkylningen bort bort bort!!.

 

Två filmer jag hunnit sett än är............

 

The Ghost of Girlfriends Past

Som är en jätte bra film!(med bra budskap), humor, kärlek, sorg, frustration och mer mer mer!.

En mysig julsaga? hmmm...

Detta är en romantisk komedi från 2009

- Filmen handlar om Connor som har allt; framgång, pengar och kvinnor. Han är stans player, men när han en natt får träffa tre stycken utvalda spöken förändras hans syn på kärleken. Connor har aldrig trott på kärlek och gör allt för att förhindra sin brors bröllop.
Han lär sig dock att man måste våga för att vinna här i livet.

 

 

Final Fantasy - the spirit within

Än så länge är det en bra film, har inte hunnit sett hela än men självklart skall jag fortsätta se den och se hur den slutar. och då kan jag ge en komentar på vad jag tycker om filmen!

Detta är en japansk datoranimerad science fiction-film från 2001

(denna film är lite äldre än den förra jag såg)


- Filmen handlar om hur jorden blivit invaderad av fantomer; spökvarelser som landat på jorden genom ett meteoritnedslag. Dessa fantomer livnär sig på levande varelsers själar. De människor som överlevt har gömt sig i små kvarlevor av städer som skyddas av en slags bio-energisköldar. Huvudpersonen i filmen, Dr. Aki Ross och hennes mentor och överordnande Dr. Sid, har upptäckt ett sätt att oskadliggöra fantomerna. Enligt deras forskning kan åtta nyckel-själar från jorden oskadliggöra eller förstöra en fantom. Dr. Aki får hjälp av Kapten Edwards och hans medhjälpare för att söka över hela jorden efter de åtta nyckel-själarna. De har dock en fiende förutom fantomerna; General Hein, som planerar att skjuta mot meteoritens nedslagsplats med en kraftig laser. Problemet med denna plan är dock att där meteoriten slagit ned har ett stort sår till planetens innandöme öppnats. Här kan man se Gaia, själva planetens livskraft och själ, och skulle generalen öppna eld skulle mer än fantomerna skadas: själva planeten.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0