Är det trevligt i London?

I ett forum på en sida frågade jag

"Är det trevligt i London?"

 

mitt svar jag fick var detta;

"Haha, rolig fraga.... svar: Nej, for det vimlar av utslagna uteliggare, arbetslosheten ar den varsta sen 30-talet, massor av manniskor har inte rad att ha kvar sina hus utan maste salja till skampriser, det ar fullt med folk som man maste trangas med pa tuben nar det ar varmt pa sommaren - tank konserverade sardiner kokta i sin burk - det ligger skrap pa gatorna, vissa kvarter/bostadsomraden ar skitfula och helsunkiga, finns massor av kriminella och droger anvands flitigt overallt och engelsman ar val markliga ibland, engelsk matkultur ar riktigt laskig... For att kunna bo nagorlunda far man ofta betala fantasisummor, mogelskador och vattenlackor ar mer regel an undantag i fastigheter... 

Eller ocksa: Ja, London ar jattetrevligt - det finns alla sorters manniskor har, fran hela varlden, det ar en stad med mycket tradition som samtidigt kan vara valdigt liberal. Kulturutbudet ar fantastiskt, karriarmojligheterna likasa - for att inte saga obegransade. London kanns sallan som en oovervinnerlig mastodontisk storstad, men som en stad uppbyggd av flera olika mindre stader och stadsdelar, var och en med sin speciella stil och miljo, vissa delar av stan ar valdigt vackra och mysiga, det finns gott om harliga grona parker, engelsman ar oftast artiga och ar battre an svenskar pa att komma overens pa begransade utrymen, med det valdigt globala influenserna sa har du oftast mat och underhallning fran ett dussin kulturer pa ett stenkasts avstand, fran hela varlden om du letar lite till - du har alla mojligheter att skaffa inspirerande, likasinnade vanner... 

Tja, valj sjalv liksom"

Så, Nu är det bara upp till mig vad jag ska tycka och tänka om London.

Men jag tänker inte ge svar på det förän jag själv har tillbringat min tid i London.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0