Michael Jacsson avled 25/6-09

† 25/6 2009 - R.I.P. - Michael "King of Pop" Jackson

Michael Jackson avled på torsdagen på sjukhus i Los Angeles efter att ha drabbats av hjärtstillestånd.

Klockan 12.21 lokal tid inkom larmet från Jacksons hem, 14.26 dödförklarades han på sjukhuset. En popikon har lämnat oss. En stor förlust..'

Några utalanden av "kända kvinnor och män"

– Jag saknar ord. Gudomligheter förde våra själar samman och tillät oss att göra det vi gjorde på 80-talet, sade Jones.

– Ännu i denna dag spelas den här musiken i varje hörn av världen och orsaken är att han hade alltsammans - talang, elegans och professionalism. Jag har förlorat min lillebror i dag och en del av min själ har gått bort med honom.

Samtidigt som sörjande fans började att samlas utanför sjukhuset dit Jackson fördes för behandling, kämpade de största namnen i nöjesvärlden att försöka ta in nyheten om hans död.

Förra hustrun Lisa Marie Presley uttryckte sin sorg i ett uttalande:

"Jag är oerhört ledsen och förvirrad . . . Jag är så ledsen för hans barns skull, jag vet att de betydde allt för honom, och för hans familj. Detta är en sådan enorm förlust på så många nivåer, jag finner inte ord."

I ett uttalande från Kaliforniens guvernör Arnold Schwarzenegger beklagades förlusten av en av de mest inflytelserika ikonerna inom musikindustrin.

"Våra tankar går till Jacksons familj, Michaels barn och till hans fans över hela världen", skriver Schwarzenegger.

"Aldrig har någon svävat så högt och ändå dykt så djupt. Vila i frid Michael", skrev utrikesministern.

Många stjärnor runt om i världen hyllade Jacksons inflytande inom musiken och dansen. Hans album Thriller är det bäst säljande i alla tider och den stilbildande "moonwalken" har kopierats av tusentals dansare runt om i världen.

 

http://www.youtube.com/


Kommentarer
Postat av: synd..

ja detta var ju väldigt synd att ahn dog ! ,, jaja alla dör.. the show most go on!

2009-06-26 @ 17:05:28
URL: http://mochimoo.bloggproffs.se
Postat av: Nick

Det omöjliga har blivit möjligt :/

Fattar inte detta! >.<

2009-06-26 @ 19:29:07
Postat av: willstrm

D;

2009-06-26 @ 22:50:16
URL: http://willstrm.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0