godnight

jag har nu på kvällen träffat min kära vän Sanna och vi var ute och gick i skara och pratatde om alltmöjligt.Vi gick även förbi Ica och gick in och köpte resårband (till min kläning för jag ska fixa till den lite grann) och även en påse halstabletter för gammla goda tiders skull ;). Efter ica drog vi hem i ösregnet och kom in i min mysiga lägenhet och kollade på Grey´s Anatomy, ja sedan var det ju dags för Sanna att gå hem och vi sa god natt och då satte jag mig här i min säng och gick in och surfade runt lite och hittade en liten artikel om...

♥Monogami: det innebär att man enbart är tillsammans, eller i lagens mening gift med en person åt gången. Trots att de flesta i västvärlden idag ser monogami som det mest "normala" är motsatsen Polygami(månggifte) vanligare ur ett historiskt perspektiv. I de flesta länder idag, Liksom Sverige, är det dessutom förbjudet med polygami.♥

 

tänk något som de flesta tycker är fel, är det som är mest vanligt i historien.. Hur blev det så?

ωill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0